Maleisie - metropool, jungle en bountyeilanden - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric Breugel - WaarBenJij.nu Maleisie - metropool, jungle en bountyeilanden - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric Breugel - WaarBenJij.nu

Maleisie - metropool, jungle en bountyeilanden

Door: ericmartijn

Blijf op de hoogte en volg Eric

16 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal, hier een berichtje vanaf perhentian island.
Ik probeer het even kort te houden want internet is hier onzettend duur.

We hebben de laatste dagen erg veel mee gemaakt maar ik zal beginnen met waar ik gebeleven was in KL.
Volgens mij was dat dinsdagavond 10/4 dat we naar de Skybar gingen. De Skybar zit op de 34ste verdieping van een wolkenkrabber tegenover de Petronas Towers (twintowers) en het uitzicht wat je vanaf daar hebt over de stad is echt onbeschrijvenlijk. De bar is een hele exclusive club en een biertje kosten daar bijna 8 euro. We zijn dus na 2 bierjes en heel veel foto's weer vlug vertrokken naar een andere club.

Woensdag 11/4 zijn we met Zainab (een meisje uit KL waar ik in Nederland al contact mee had gehad) mee geweest. Ze heeft ons de hele dag door de stad gereden en ze heeft ons plekken in Kl laten zien waar toeristen normaal niet komen zoals het paleis van de koning en het hollywood van KL. Dikke villa's met uitzicht over de skyline van KL.

Donderdag 12/4 zijn we met de trein naar de Batu cave gegaan.
Dat zijn een aantal grotten en in de grootste zit een hindoeïstische tempel.
Maar de meeste foto's heb ik daar gemaakt van de apen.

Vrijdag 13/4 hebben we KL verlaten en hebben we onze eerste reis gemaakt naar Taman Negara. Volgens de mensen hier de oudste jungle ter wereld. Het was een lange dag reizen met de bus en een 3 uur durende boottocht door de jungle.
Toen we aan de eind van de middag aankwamen hebben een hostel gevonden op een groot resort. De hostel zat helemaal achter op het terrein letterlijk in de jungle.
S avonds hebben we nog een nacht trip gemaakt door de jungle en toen we weer terug waren op het resort liepen 2 tapirs (soort reuze miereneters) op het terrein.

Zaterdag 14/4 zijn we zo'n beetje de hele dag in de jungle geweest. We hebben over een touwbrug gelopen en zijn bij de lokale bewoner van de jungle op bezoek geweest.
Omdat we de de volgende dag weer verder wilde reizen was de bedoeling dat we vroeg gingen slapen. Op het punt dat we nog een laatste sigaretje aan het roken waren op de veranda, brak er opeens een boom vlak voor ons en zagen we een wilde olifant voor ons staan op zo'n 15 meter afstand. Het was echt zo bizar. Omdat er uit de jungle zoveel geluiden komen van de insekten enzo hoorde we hem niet aankomen. In eerste instantie trok de olifant niet veel van ons aan en ging hij rustig door met bomen breken om te eten. Maar door de flits van een camera ging het bijna fout opeens richt de olifant zich op ons en begon dreigend met z'n oren flapperen. Dat was voor ons het teken dat we hem misschien beter met rust konden laten want ik kneep hem echt even. En niet veel later vertok de olifant weer de jungle in.

Gister zondag 15/4 zijn we naar de Perhentian islands afgereisd. Het schijnt één van de mooiste eilanden van Maleisie te zijn en ik kan er kort over zijn het is echt een bountyeiland zoals je altijd in de reisboeken ziet.
Perhentian islands bestaan uit 2 eilanden en wij hebben gekozen om het kleine eiland te bezoeken.
Dit eiland is nog niet echt ondekt door de massa toerisme en word voornamelijk bezocht door backpackers. Het is er nog erg basic en dat maakt het juist bijzonder en intiem. Maar het mooiste van dit eiland vind je onder water. Op 5 min zwemmen vanaf het strand zit je al in het koraalrif en zwem je tussen de vissen die normaal alleen in het aqarium van een chineesrestaurant ziet.
Morgen 17/4 gaan we op snorkeltrip naar een baai met schilpadden en haaien.

Maar ik zit alweer veelste lang achter het internet dus ga ik stoppen.
Zoals jullie wel horen verveel ik me hier nog lang niet.

Liefs vanuit de warme aziaatische zon!

• 16 April 2012 - 12:15

Eric Van Breugel:

Ik heb geprobeerd een paar foto's te uploaden maar het internet is hier zo traag dat ik dan waarschijnlijk morgen hier nog zit, dus foto's volgen later..

• 16 April 2012 - 12:44

Jolijn:

Gaaf man!! klinkt heel goed!!

Geniet en tot je volgende verhaal/foto's!

Xx

• 16 April 2012 - 16:02

Rogier:

Supercool man! Geniet ervan.
    Nu nog even wachten op de foto's ;-)

Laterss

• 18 April 2012 - 17:01

Annelies:

Heerlijk te lezen dat je je zo vermaakt in een hele andere wereld dan hier in Nederland, geniet er lekker van, maak veel foto's en denk vooral niet aan Nederland, is hier koud, hadden van de week weer ijs op de autoruiten.

liefs Annelies

• 19 April 2012 - 06:15

Robert:

Volgens mij is het nog steeds helemaal leuk daar.

Denk je nog wel eens aan ons?..?

Geniet van alles, daar kan je lang op teren.

Robert

• 26 April 2012 - 11:45

Patricia Rotte:

He eric, ook ik ben je aan het volgen en het klinkt geweldig allemaal!! Nou geniet ervan en ik zal zeker nog meer berichtjes achterlaten hier!! Pas goed op jezelf he...

xx patricia