Goodbye Malaysia and hello Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric Breugel - WaarBenJij.nu Goodbye Malaysia and hello Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric Breugel - WaarBenJij.nu

Goodbye Malaysia and hello Thailand

Door: ericmartijn

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 April 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo vrienden en vriendinnen uit het koude Nederland. Hier weer een verslagje vanuit een wel heel erg warm Azie.
Maar dit maal niet meer vanuit Maleisie, want ik ben gister de grens van Thailand overgegaan.

Afgelopen zaterdag 21/4 waren we dus naar Langkawi gegaan. Langkawi is een belastingvrij maleisisch eiland voor de kust van Thailand. Toen we daar aankwamen hebben we meteen de taxi gepakt naar het vliegveld omdat Zainab het meisje uit KL ons het weekend komt opzoeken. Na dat we haar hadden opgehaald moesten we nog even hotelletje regelen om vervolgens de zee in te duiken. Helaas was dat eerste makkelijker gezegt dan gedaan omdat Zainab iets meer eisen heeft voor een kamer dan wij. Na bijna een uur te hebben rond gesjouwd met bijna 20 kg op je nek hadden we eindelijk een kamer waar we alle 3 ons wel in konden vinden.
Het dorpje waar wij zaten had 1 lange straat met restaurantjes en winkeltjes en daar achter is de zee met met leuke chaletsjes en standtenten. S avonds waren we naar Babylon gegaan, dat een super relaxe reggaetent aan het strand. Je ligt daar met z'n alle op matjes aan een waterpijp te hijsen. En op de mannier hoe het daar is ingericht, de live band en de optredens met vuur ervaar je daar toch wel het ultime vakantie gevoel.

Zondag 22/4 hadden we voor 3 dagen scooters gehuurd en zijn we naar een waterval gereden. Eerst zijn we helemaal met de trap naar boven gelopen, wat echt een hel was. (de trappen in de arena zijn voortaan voor mij een eitje) Maar de zware klim werd beloont. Boven waren een paar watervallen waar je van af kon glijden wat wel echt super gaaf was. Toen we het glijden uiteindelijk toch zat waren zijn weer naar beneden gegaan waar de waterval naar beneden stort. En terwijl iedereen ons voor gek verklaarde konde Rudi en ik het niet laten om onder de waterval te staan en zo hadden wij ons gratis Thaise massage.

Maandag 23/4 ging Zainab weer terug naar KL dus hebben we haar weer afgezet op het vliegveld. En zijn wij van onze hotelkamer verhuist naar een goedkoop chaletje naast Babylon. Verder kan ik over maandag en dinsdag kort zijn beide dagen zijn we lekker met de scooter over het eiland wezen scheuren. We zijn naar een krokodillenfarm, nog een waterval en een verlate strandje waar ik werd aangevallen door een aap. Ook zijn we nog naar het hoogste punt op het eiland gereden, dat was nog best een uitdagende rit maar het uitzicht over het eiland was fantastisch.
En s avonds tjaa.. dan werden we standaard dronken bij Babylon.

Woensdag 25/4, omdat Rudi slecht nieuws van thuis heeft ontvangen gaat hij terug naar Nederland en vervolg ik m'n reis verder alleen naar Thailand. Na een lange en vermoeiende reis van bijna 12 uur kwam ik gister avond aan in Krabi, of eigelijk Ao Nang het strand plaatsje naast Krabi. Na even douche en wat eten ben ik samen met 2 gasten uit Zweden die onderweg tegen kwam een biertje wezen dinken. Al snel kwam ik een groepje Nederlands tegen en werd het toch nog een gezellige nacht.

Vandaag 26/4 heb ik nog niet zoveel gedaan omdat het wel heel erg warm is. Ik heb alvast voor overmorgen bus en boottickets gekocht voor m'n reis naar Koh Tao. Waar ik waarschijnlijk een bekende ga zien. Een buurmeisje uit Obdam is daar ook.
Morgen ga ik de een hele dag varen. Ik heb een tour geboekt naar het James Bond eiland. Dat is het eiland waar "The man with the golden gun" is opgenomen. Ook ga ik dan nog kanoen door een grot, een tempel en weer een waterval bezoeken.

Nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte en word het voor mij wel weer tijd voor m'n eerste biertje vandaag.

  • 26 April 2012 - 11:44

    Oma & Opa:

    Jonge wat maak jij een reis.Wat naar dat Rudi naar huis moest en dat je alleen verder gaat reizen.Wees nu dubbel voorzichtig.Wij wensen je nog veel reis plezier maar zorg dat je heelhuids tuis komt Oma & Opa

  • 26 April 2012 - 11:48

    Patricia Rotte:

    Spannend om alleen verder te gaan, maar ja voor jou geen probleem schat ik zo. Wel vervelend voor je reisgenoot....
    Verder natuurlijk fijne verhalen om te lezen....om te horen dat je je goed vermaakt!!!

    xx

  • 26 April 2012 - 11:55

    Sandra Koopmans:

    Vind ik leuk!!!

    Wat ben je lekker onderweg!! Geniet van alweer je laatste week!!

    X

  • 26 April 2012 - 18:18

    David:

    Super!
    Van die trappen in de Arena zal ik je helpen onthouden.
    Alleen als je in de Arena boven bent weet je nooit of het mooi is wat je te zien krijgt. hahaha

    Drink een biertje extra voor mij. Als de 31e binnen is drink ik er ook een paar op jou! Spreek je volgende maand. Mazzzzzzzzel

  • 26 April 2012 - 19:16

    Sandra En Liz:

    Weer een leuk verhaal om te lezen!
    Maar wat ontzettend jammer dat je reisgenoot terug naar Nederland moest!
    En wat leuk zeg dat je een bekende tegen ga komen.
    Toevallig Samke? Hoorde iig dat zij daar ook ergens is.
    Kom even niet op haar naam.

    Doe voorzichtig! En we spreken elkaar!

    X

  • 28 April 2012 - 06:58

    Mama:

    Hey zoontje,
    Buiten regent het aan een stuk door. Voor het hele weekend wordt er regen verwacht.
    Binnen zit ik met een zeurderige pijn in mijn kaak. Ik kom nog niet verder dan vla en soep eten.
    Je zal wel hartstikke jaloers op me zijn, haha.
    Ik hoop dat je reis zonder Rudi net zo leuk verder gaat. Ik kan niet wachten tot je weer terug bent en ik alle verhalen kan horen en foto's kan zien.
    Liefs, mama

  • 29 April 2012 - 17:35

    Mama:

    Wel gewonnen, nog niet officieel kampioen. De huldiging gaat plaatsvinden bij de Arena.
    Ik denk dat ze wachten tot je terug bent.
    Liefs, mama

  • 02 Mei 2012 - 20:31

    Mama:

    AJAX KAMPIOEN, mis je toch de huldiging......:(
    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 12343

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op familie bezoek in de States 2015

08 April 2012 - 07 Mei 2012

Backpacken door Maleisië en Thailand 2012

07 April 2010 - 25 April 2010

Vakantie en roadtrip door Mexico 2010

Landen bezocht: