Thailand het land van de glimlach. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric Breugel - WaarBenJij.nu Thailand het land van de glimlach. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric Breugel - WaarBenJij.nu

Thailand het land van de glimlach.

Door: ericmartijn

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve volgers. Het heeft iets langer geduurd maar hier weer een verslagje van mij, en dit maal vanuit Bangkok. Maar zoals bij elk verslag begin ik weer waar ik gebleven was.
En dat was in Krabi waar ik voor vrijdag 27/4 dus een tourtje had geboekt.
Ik moest vrijdagochten om half 8 klaar staan en dan zou ik opgepikt worden door een minibusje. Dus ik sta daar netjes om half 8. Maar het werd maar later en later maar geen minibusje. Een medewerker van het guesthouse zag me al een tijdje zitten en vroeg hoelaat ik opgehaald zou worden. Half 8 zeg ik. Waar op de man begind te lachen en zegt dat ik een uur tevroeg ben. Wat bleek in Thailand is het een uur vroeger dan in Maleisie. Achja nu had ik iig genoeg tijd om nog even te ontbijten.
Al snel ontmoeten ik een jongen uit Oosterijk die ook alleen reiste dus trok ik de rest van de dag met hem op. We zijn naar het James Bond eiland geweest, wezen kanoen door de grotten, geluncht op een drijvend dorp en s'middags zijn we nog naar een grot geweest met een tempel erin en we eindige de dag met een frissen duik bij een waterval. Dus al met al weer een erg leuke dag. S'avonds heb ik me nog even laten breken door een Thaisemassage, wat alles behalve ontspanging is. En vervolgens vroeg naar bed omdat ik de volgende dag weer verder reis naar Koh Tao.

Zaterdag 28/4 na een paar uur in de bus en vervolgens op de boot, kwam ik rond 15uur op Koh Tao aan. Samke, het overbuur meisje uit Obdam nog, had me een bericht gestuur met de naam van haar resort. Bij het resort kwamen we elkaar al vlug tegen.
Wat ik bij aankomst niet wist, is dat er precies dit weekend een 2 daags festival was op het eiland. We wisten niet wat we konden verwachten omdat het meer een local festival is en niet zoals een full moon party die echt voor de toeristen is. Het festival was best wel groot, een groot podium met live muziek, wat kraampjes en heel veel eten. Samen met Samke, al m'n nieuwe Thaise vrienden en een paar buckets rum/redbull heb ik echt een super nacht gehad. Die Thaien lijken wel verlegen maar weten heel goed hoe ze een feestje moeten bouwen.

De volgende dag 29/4 hebben we het lekker rustig aangedaan om energie te sparen voor nog een (koninginne)nacht op het festival. En ook omdat ik goed bericht kreeg uit het Amsterdamse, hebben we hard ons best gedaan om gisteravond te overtreffen.
Koninginnendag hebben we een luxe resort opgezocht met een zwembad met een panoramisch uitzicht over de zee. En daar hebben we ongeveer de hele dag liggen chillen.
Koh Toa is echt een ralexeiland en overdag doe er gewoon niet zoveel.

Dinsdag 1/5 hebben we nog wel een longtailbootje gehuurd die ons naar een klein eilandje in de buurt bracht en hebben we daar nog een paar uurtjes lekker gesnorkelt.
Maar aan al het goede komt een einde en omdat ik woensdag om 14uur de boot alweer pak naar het vast land hebben we s'avonds hebben we lekker gegeten op het strand en nog een afzakkertje genomen bij een strandtent.

Woendag 2/5 heb ik de hele dag gereisd en vanmorgen 3/5 om 5uur sochtens kwam ik aan in Bangkok. Ondanks dat ik best wel heb geslapen in de bus ben ik meteen een guesthouse ingedoken om nog een paar uurtjes bij te slapen.
Vanmiddag heb ik lekker over de Khao San Road en de markt gelopen. Uiteindelijk ben ik in een internetcafe beland om wat beelden terug te zien van kampioenschap en weer een verslag te maken.
Vanavond heb ik afgesproken met 2 meiden uit Canada die ik in de bus tegen kwam om samen was te eten. En ga ik natuurlijk nog even de 31ste landstitel vieren.

Nou dit was hem weer, ik hoop nog 1 verslag te maken maar of dat hier in Bangkok gaat gebeuren of weer thuis in nederland durf ik nog niet te zeggen.

  • 03 Mei 2012 - 15:06

    Oma & Opa:

    Eric.Wij waren heel verrast dat je Oma belden op haar verjaardag heel lief van je.Wees die laatste dagen voorzichtig zodat je heel en gezond weer thuis komt.Dan kunnen we zeggen Eric heeft de reis van zijn leven gmaakt.Vanavond is er bij de Arena het kampioens feest.Als je in Nederland bent bel je dan even?
    Hartelijke groeten Oma & Opa

  • 04 Mei 2012 - 15:57

    Michel:

    Hè Eric!
    Top dat je het naar je zin hebt. Ik maak ook lange reizen.... Had laatst weer vertraging met de trein . Geniet van je vakantie.

    Groetjes,

    Michel

  • 06 Mei 2012 - 08:55

    Annelies:

    Nou zo te lezen heb je je niet echt verveeld, wat een mooie reis zeg!
    Geniet nog van de laatste uurtjes daar.
    Hoop via je moeder wat meer foto's te zien.
    groetjes Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 01 Maart 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 12333

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op familie bezoek in de States 2015

08 April 2012 - 07 Mei 2012

Backpacken door Maleisië en Thailand 2012

07 April 2010 - 25 April 2010

Vakantie en roadtrip door Mexico 2010

Landen bezocht: