Long Beach Island, New Jersey - Reisverslag uit Long Beach Island, Verenigde Staten van Eric Breugel - WaarBenJij.nu Long Beach Island, New Jersey - Reisverslag uit Long Beach Island, Verenigde Staten van Eric Breugel - WaarBenJij.nu

Long Beach Island, New Jersey

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Juni 2015 | Verenigde Staten, Long Beach Island

Half februari hadden we de vliegtickets geboekt en na ruim 3 maanden wachten en voorpret was het dinsdag 16 mei 2015 eindelijk zover.
Stephanie en ik gaan samen met onze kleine man Linc naar de United States of America.

We gaan daar Steph's tantes opzoeken tante Gretha en John en tante Christine met haar gezin Paul en de meiden Taylor en Isabella.
Na veel over en weer te app-en over wat we wel en niet moesten meenemen, gaan we eindelijk aan dit avontuur beginnen. Want een avontuur is het wel zo'n onderneming met een kleine van 17 maanden.

Gelukkig zat het vliegtuig niet vol en de dame naast ons kreeg een andere stoel aangeboden zodat Linc een eigen stoel tussen ons in had.
Linc heeft de hele reis maar een uurtje geslapen maar ondanks dat heeft hij zich super gedragen.
Na 9 uur kwamen we eindelijk aan op vliegveld Newark waar we al werden opgewacht door Gretha en John.
Bij hun thuis op Long Beach Island werden we verwelkomt door Tank hun King Corso puppy van 50 kg...
S avonds kwam Christine de andere tante ook op bezoek voor een paar dagen omdat ze niet kon wachten om ons (red Linc) te zien.
Na een paar borrels en veel eten gingen compleet gesloopt naar ons bed.

De volgende dag 27/5 zijn we het eiland gaan verkenen. LBI is zeg maar het Texel van New Jersey s winters is het er uitgestorven en in de zomer is het top druk met vakantiegangers. Alleen hoef je niet met de boot omdat er een brug is vanaf het vaste land.
Het is hier ongeveer 27 graden maar er waait constant een zeewind over het eiland wat het heerlijk aangenaam maakt.
In 2012 heeft het eiland flink geleden door de orkaan Sandy en is grote deels van het eiland overspoeld. Overal op het eiland worden daarom de huizen een verbouwd. Zo worden de huizen opgetild en op palen gezet. En van de nieuwe ruimte onder het huis wordt bijv een garage gemaakt. Erg bijzonder om te zien.

28/5 Vandaag zijn we naar Atlantic City gegaan. Alantic City is het Las Vegas van de Oost kust.
We hebben een kijkje genomen bij een grote Casino Tropicana en zijn vervolgens een stukje wezen lopen over de Boardwalk en uiteindelijk beland bij een hippe standtent waar we de rest van de dag lekker hebben gezeten. We waren van plan om ook nog ergens te gaan eten maar omdat Linc erg moe was zijn we aan de eind van de middag weer gegaan.

29/5 Christine is amateur fotograaf en weet een mooie plek op het eiland voor een fotoshoot. Dus vandaag zijn we naar Barnegat Beach gereden en hebben we een leuke familieshoot hebben gehad tussen de duinen. De foto's zijn geweldig geworden. En waarschijnlijk hebben jullie er al een aantal of FB en Instagram voorbij zien komen.
S avonds zijn we uiteten gegaan aan de overkant van de brug, in het restaurant waar Gretha werkt.
Het restaurant heet de Octopus's Garden, het is een vis restaurant en kreeft is hun specialiteit.
Linc stal helemaal de show want iedereen van het personeel wou hem even zien.
En eerlijk waar het eten is er echt heerlijk.
Met een volle buik zijn we weer naar het eiland gegaan waar we precies optijd waren om nog even te genieten van een prachtige zonsondergang.
Toen we weer thuis waren had John het helemaal gezellig gemaakt zo had hij fakkels in de tuin gezet en mooi kampvuurtje gemaakt waar we nog tot laat bij gezeten hebben.

30/5 Vandaag is de dag waar ik al een paar dagen naar uit heb gekeken.
John heeft thuis een heel wapen arsenaal van handpistolen tot shotguns en complete machinegeweren. Hij had me al eerder belooft om samen een keer naar de schietbaan te gaan en vanmorgen was het eindelijk zover. Omdat we naar een kleine shooting range gaan nemen we alleen de handwapens mee. Na een korte instructievideo mocht ik ook de baan op.
Eerst schoten we met een Clock vervolg door nog wat wapens zoals een Walter en een kleine Smith and Wesson maar onder het mom van lest best had John nog een verassing. Een Smith and Wesson 500 Magnum.
Een enorm monster met verschrikkelijke knal en niet te vergeten terug slag. Eerlijk waar als of je een Astronaut in je handen laat knallen niet normaal..
Maar goed aan elk speelkwartier komt een einde dus ook deze.
Terug op het eiland hebben afscheid genomen van Christine zei gaat weer naar huis waar wij haar volgende week gaan opzoeken.
John had gehoord dat er een bierfestival is in Beach Haven dus zijn we met z'n 4tjes zonder Gretha omdat zei moet werken die kant opgegaan.
Het Festival hete het Hop Saus Festival. Je kon er voor 40 dollar een glas kopen waar je dan onbeperkt bier mee kon halen bij een van de vele verschillende biertenten.
Het festival terrein bestond uit een marktje, een podium waar verschillende bandjes optraden, biertenten natuurlijk en een grasveld waar we lekker in het zonnenetje hebben gezeten.

31/5 Ik heb John belooft om hem vandaag te helpen met zijn werk.
Eerst zijn we naar winkel tegen over John z'n ijssalon gegaan de koeling daar was kapot. John is erg handig en na een uurtje deed hij het weer. Vervolgens zijn we naar een restaurant gegaan waar de inloop vriescel defect is. John was al eerder bij deze klus geweest en had dus een nieuwe motor en compressor mee die we moesten plaatsen. Buiten helpen tillen en af en toe wat aangeven heb ik niet veel gedaan maar goed. S middag was de klus nog niet klaar maar John vond het mooi geweest voor vandaag.
We zijn terug naar huis gegaan waar we Steph en Linc hebben op gehaald en zijn nog lekker een paar uurtjes naar het strand geweest.

1/6 Voor vandaag staat Cape May op het programma.
Een oud leuk pittoresk stadje in het zuiden van New Jersey.
Het stadje heeft een leuke winkel straat, mooie stranden en nog mooiere huizen.
Na een wandeling door het centrum en langs het strand hebben we een bezoek gebracht aan de vuurtoren.
Vervolgens zijn we weer de auto ingegaan en doorgereden naar de vissershaven.
Daar hebben een restaurantje uitgezocht en gegeten bij het bekende Lobsterhouse. Steph en ik hebben zelfs oesters geprobeerd maar of het voor herhaling vatbaar is....
Terug weg naar LBI sloeg het weer flink om en begon behoorlijk te regenen maar dat weerhouden ons er niet van om eenmaal aangekomen in LBI nog een bezoek te brengen aan de Big Dipper de ijssalon van John.
Op LBI zijn vele ijssalons zelf tegenover de zaak van John zit er een. Toch is de salon van John een van de best lopende. In zijn zaak heeft hij een Nederlands hoekje gemaakt met diverse Nederlandse spullen zoals een Verkade koektrommel, klompen en Nederlandse kentekenplaten.
Erg leuk om te zien.

2/6 Het is wel gestopt met regenen maar nog wel erg bewolkt.
Dus vandaag doen we lekker rustig aan.
Wel heeft John ons nog even mee naar de Barnegat lighthouse het trots van het eiland.
We zijn alle 217 treden omhoog gegaan voor een mooi uitzicht over het hele eiland.

3/6 Vandaag gaan we naar Phiadelphia in de staat Pennsylvania.
Eenmaal in de stad aangekomen naam John ons eerst mee naar Pat's King voor een echte Philly Chees Steak een klef broodje warm vlees met kaas waar de stad bekend omstaat. Het was een behoorlijk hap dus met een goed gevulde maag vertrokken we richting de binnenstad.
Phiadelphia is de geboorte plaats van Amerika. Een stad boordevol met historische en nieuwe gebouwen eigenlijk een perfecte mix tussen oud en nieuw. Omdat het vandaag erg druk is met schoolkinderen hebben we de verplichte bezienswaardigheden zoals Independence Hall (het gebouw waar de onafhankelijksverklaring is getekend) en de Liberty Bell links laten liggen en zijn we gaan lopen.
We liepen lang een grote shopping mall en de dames wilde even naar binnen.. Ongeveer een halve dag verder konden we eindelijk onze weg vervolgen en zijn we naar het Love Square gelopen. Een plein met een groot LOVE-beeld en een grote fontein. Nadat we hier even hebben gezeten zijn we naar de City Hall gelopen. City Hall is het gemeentehuis en op de toren staan een standbeeld van William Penn de man waar Pennsylvania zijn naam aan te danken heeft. Voor de City Hall heb je allemaal vloerfonteinen en omdat het weer inmiddels alweer helemaal is opgeknapt konden we dus als een stel kleine kinderen door het water rennen. Maar van al dat spelen krijg je dorst dus zijn we gestrand bij het Hard Rock Café voor een heerlijke cocktail. Inmiddels is het al laat geworden en ivm met de spits hebben we helaas geen tijd meer om de trappen van Rocky te bestijgen. We zijn dus weer terug gereden voor onze laatste avond bij Gretha en John want morgen gaan we naar Mahwah waar tante Christine woont.

• 14 Juni 2015 - 08:45

Monique:

Hè broertje,
    Zo te lezen hebben jullie het heerlijk naar jullie zin!
    Geniet nog van de laatste paar dagen.
    Dikke kus voor jullie alle 3!
    Liefs Monique

• 16 Juni 2015 - 10:06

Gonda:

Wat een leuk verslag. Wat hebben jullie genoten!
    En wat zijn jullie liefdevol ontvangen.
    Is er nog een vervolg over jullie verdere verblijf?
    Liefs, mama

• 02 Augustus 2015 - 16:56

Gretha $ John:

Wat een Mooi verslag zeg !! Blij dat jullie het net zo naar jullie zin hebben gehad als ons!! We hebben het zo leuk gehad .Zeker voor herhaling vatbaar!! Lieverds zijn jullie ! Nu is het onze beurt om jullie eerst weer op te zoeken in Nederland :) Veel liefs van John en Gretha xoxo