Dolphins trainer for a day - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Eric Breugel - WaarBenJij.nu Dolphins trainer for a day - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Eric Breugel - WaarBenJij.nu

Dolphins trainer for a day

Blijf op de hoogte en volg Eric

25 April 2010 | Nederland, Hoorn

Vrijdag 23 april 2010,

Vannacht heeft Sandra een goede nacht gemaakt en ze voelt zicht weer een stuk beter, en gelukkig maar want voor vandaag hebben we wel iets heel leuks op het programma staan.. DOLPHINS TRAINER FOR A DAY!!
Dus niet zomaar even zwemmen met dolfijnen NEE een hele dag mee lopen als dolfijnentrainer.
Rond 7 uur s ochtend zaten we al in een taxibusje richting Cancun.
De dag begon in een leslokaaltje en onze klas bestond uit 7 personen. We kregen les over dolfijnen en een introductiefilmpje te zien. Daarna mochten we een reddingsvesten aantrekken en mochten we een bassin in springen waar één dolfijn rond zwom. Zo konden we er aan wennen. Als de dolfijn langs zwom mochten we hem aaien. Dolfijnen voelen best vreemd aan, je kan het wat vergelijken met een binnenband van een fiets die nat is. Ook vertelde de trainer hier hoe ze een dolfijn kunstjes leren en hoe ze onderzoeken uitvoerden.
Na de lunch gingen we naar een grotere bassin waar 6 dolfijnen zwommen. Hier mochten wij de dolfijnen zelf ook opdrachten geven die wij dan van de trainer door kregen. De dolfijnen gaven ons kusjes, gingen voor ons dansen, zingen, klappen en zwaaien. Ook liet de trainer een dolfijn nadat wij een cirkel hadden gemaakt van onszelf heel hard om ons heen zwemmen. De dolfijnen zijn ook door een hoepel gesprongen die wij vast hielden.
Vervolgens was het tijd voor het alle leukste van de dag de voet push door 2 dolfijn. Echt waar wat een ervaring was dit om als een raket door het water geduwd te worden. Ook hebben we nog aan de vin van een dolfijnen mogen hangen zodat de dolfijn je mee trok. We hebben zoveel met de dolfijnen gedaan, te veel om op te noemen. Een dag om nooit meer te vergeten.
Helaas kwam ook aan deze dag een einde. Na het omkleden kregen we alle zeven een diploma voor dolfijnentrainer. Ook was er natuurlijk gelegenheid om de veelste dure foto’s en film te bekijken die er was gemaakt van ons groepje. Maarja toch wil je deze dag graag als herinnering meenemen naar huis.
S avonds is Sandra meteen na het eten gaan slapen omdat ze nog niet helemaal de oude is. En ik ben nog wat gaan drinken bij een standtent waar ik nog getrakteerd werd op een mooie vuur show.

Zaterdag 24 april 2010,

En dan is zomaar de dag van vertrek aangekomen…
Vandaag hebben we eigenlijk niks anders gedaan dan een beetje rondhangen op de 5th Avenue om de nodige souvenirs in te slaan.
S middag nog een laatste duik in het zwembad.
Om 19:30 zaten we in de lucht weer op weg naar huis. De terug reis is prima verlopen we hebben er zo,n 10 uur overgedaan.

Tot slot.
Mexico is echt een fantastisch mooi land met parel witte stranden, mooie Maya tempels, heerlijk eten en hele vriendelijke mensen. In het binnenland spreken de mensen geen Engels maar ze zullen altijd hun best doen om je te helpen.
Mexico is redelijk veilig land vooral in de vakantie gebieden heb ik me absoluut niet onveilig gevoeld. Omdat wij gingen rond toeren breng dat wel wat meer risico met zich mee, in het binnenland van Mexico zijn de mensen niet rijk. Maar met een gezond verstand en de nodige maatregelen zoals s avonds laat geen afgelegen gebieden inlopen en niet te opzichtig met dure spullen rond lopen zijn die risico’s te overzien.
Al met al een super vakantie gehad!! En wellicht dat ik er ooit wel weer eens terug ga.

Adios Amigos!!