Playa del Carmen: zon, zee, taco's en solletjes. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Eric Breugel - WaarBenJij.nu Playa del Carmen: zon, zee, taco's en solletjes. - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Eric Breugel - WaarBenJij.nu

Playa del Carmen: zon, zee, taco's en solletjes.

Blijf op de hoogte en volg Eric

09 April 2010 | Mexico, Playa del Carmen

Woensdag 7 april 2010

Vandaag is het eindelijk zover WE GAAN NAAR MEXICO!!.
Vanochtend bracht Arjan mijn collega ons naar Schiphol. We waren keurig op tijd en 11:45 gingen we de lucht in met de Arke Fly Boeing 767. We hadden comfort class geboekt dus extra beenruimte, super!
Na nog een tussenstop in Cuba zijn we om 01.15 uur eindelijk geland in Cancun, Mexico. Tijdverschil is hier 7 uur dus in Mexico is het 18.15 uur.
We moesten nog ruim uur met de bus voordat we bij ons hotel El Tukan waren in Playa del Carmen. Het hotel ziet er mooi en zeer verzorgd uit en aangezien we all inclusief zitten hebben we meteen de keuken uit geprobeerd.
Na het eten zijn we door de 5th Avenue gelopen waar het restaurant van ons hotel aan ligt. Dit is de bekende toeristen straat van Playa del Carmen waar je vele winkeltjes, bars en restaurants kunt vinden.
Het is een lange en zeer gezellige straat.
We hebben nog een borreltje gedaan in het restaurant van ons hotel en vervolgens ons bedje maar eens opgezocht.

Donderdag 8 april 2010

We hebben heerlijk geslapen vannacht en werden toch vanmorgen al wakker om 7 uur.
Na een ontbijtje in het restaurant van ons hotel, gingen we naar een reisbijeenkomst in een restaurantje ongeveer 500 meter verder.
Je kon veel activiteiten bij de reisbegeleider boeken, zoals: op een quad rijden, met een zijlboot varen, met grote schildpadden zwemmen etc.
Wij hebben het zwemmen met dolfijnen gekozen. Dit was het enige wat we beide nog nooit gedaan hadden.
Na de bijeenkomst zijn we naar het strand gelopen. Het strand is op ongeveer 4 minuten lopen vanaf ons hotel.
Het hotel waar we nu verblijven heeft twee strandtenten op het strand staan waar we ook gebruik van mochten maken aangezien we all inclusive zaten. We hebben de hele dag lekker op het stand gelegen helaas moesten we s avonds bekopen met letterlijk op de blaren zitten want we zijn vreselijk verbrand.
Later op de avond zijn weer een stukje gaan lopen over de 5th avenue om zonnebrand en after sun te scoren. En voordat we weer terug zouden gaan naar onze kamer hadden we eerst nog een drankje gedronken aan de hotelbar.

Vrijdag 9 april 2010,

Vandaag hebben we niet zo veel bijzonders gedaan. Omdat we nog zo erg verbrand zijn, hebben we vandaag een beetje op de 5th Avenue rond gehangen. Koffie gedronken bij de Starbucks, een internetcafé opgezocht en nog even gezwommen bij het hotel.
S avond hebben we nog lekker een stuk op het strand gelopen. En zijn we uiteindelijk bij een leuke strandtent geëindigd.

Zaterdag 10 april 2010,

Ook vandaag hebben we weer lekker rustig aan gedaan. (lijkt wel vakantie)
Gelukkig trekt de vurigheid al wat uit ons lichaam. En daarom hebben we eigenlijk de hele dag in en om het zwembad gerelaxt.
S avonds gingen we naar de CoCo BONGO dat is een soort theater / discotheek.
Het zag er echt schitterend uit. Met mooie special effects zoal ballonen en snippers die uit het plafon vallen en van die machines die een soort stoom de zaal in blazen.
De hele avond door waren er optredens van bekende (imitatie) sterren en dans optredens. Eerlijk waar het was een spectaculaire show wat er echt gelikt uitzag. Toch besloten we rond 2 uur al te vertrekken omdat we morgen het avontuur te gemoed gaan.
Dan beginnen we aan onze ROADTRIP!!!